Sider

onsdag 19. september 2012

BSK G97 spillere på landslag !

BSK G97 har spillere som er representert på aldersbestemte landslag Fredrik i svømming og Mathias i fotball,
Vi følger gutta og les følgende om G15 landslaget i fotball  fra fotball.no:

G15-LANDSLAGET ÅPNET MED TAP
Tirsdag spilte G15-landslaget sin første landskamp, en kamp som endte med tap. Sverige ble for sterke og vant 2-1.
- 1.omgang bar preg av at dette var vår første kamp med dette kullet. Sverige ledet 2-0 og det var fortjent. 2.omgang ble en positiv opplevelse. Det skal vi prøve å ivareta til neste kamp, sier G15-landslagstrener Øivind Nilsen.

Klar fremgang etter pause

Treneren mente Sveriges mål var av den billige sorten.
- I sum vant de nok fortjent, selv om vi burde ha unngått de to baklengsmålene. I 2.omgang klarte vi å stramme opp den defensive strukturen, vant ballen oftere, hadde flere pasninger i mellomrommet og hadde større bevegelser. Det var stor forskjell på omgangene, sier Nilsen.
Lasse Sigurdsen reduserte for Norge etter hvilen, uten at Norge klarte å unngå tap. Det bekymrer ikke Nilsen så mye.
- Vi ser ikke så mye på resultat i disse kampene. Det viktigste var å komme greit i gang og erfare ting. Det har vi gjort i dag. Alle fikk også spille. Hele hensikten med samlingen er at alle skal få prøve seg, forteller treneren.

Gjerstrøm og Ovlien gode

Han synes flere leverte en god forestilling, men spesielt to spillere for skryt.
- Jeg synes spesielt Mathias Berg Gjerstrøm og Adrian Ovlien spilte svært godt for oss, sier Nilsen.
Torsdag er det ny kamp mot Sverige for G15-landslaget.
- Vi skal bruke treningen i morgen til å terpe på rytme i angrepsspillet, hurtig ballkontroll, pasningsspill og de andre tingene vi jobber kontinuerlig med, avslutter Nilsen.
Kampfakta:
Sverige - Norge 2-1 (2-0)
Sted: Ockelbo
Tilskuere: 642
Dommer: Patrick Eriksson, Sverige
Gult kort: Yonathan Gecachew, Sverige
Mål: 1-0 Anton Maikkula (22.min), 2-0 Erik Andersson (37.min), 2-1 Lasse Sigurdsen (50.min)
Norge (4-3-3): Eirik Stenberg Johannessen - Stig Vik Nedrebø (Krister Landa 41.min), Adrian Ovlien, Nikolas Walstad (Eirik Haugan 67.min), Håkon Morvik Sky - Henrik Rørvik Bjørdal (Markus Andrè Kaasa 66.min), Mathias Berg Gjerstrøm, Sander Svendsen - Mathias Bringaker (Håkon Holmefjord Lorentzen 41.min), Abdirizak Adhi Huka (Ludvig Begby 41.min), Stian Michalsen (Lasse Sigurdsen 41.min)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.